Louise: “Dankzij de hulp van OOK kon ik weer verder”

Toen Louise de diagnose borstkanker kreeg, stond haar wereld stil. Dankzij de persoonlijke begeleiding van de ondersteuningsconsulent van Stichting OOK kon zij beter omgaan met de gevolgen van de ziekte op haar leven.

Ondersteuning bij kanker op maat

Welke hulp voor wie het beste is, hangt van veel zaken af. En het verschilt per persoon. Sommige mensen willen professionele ondersteuning bij een of enkele specifieke problemen, zoals voeding of activiteiten. Voor anderen strekt onze hulp zich uit over een breder scala van domeinen, van alles in en rond je lichaam tot gedachten en emoties.

Wat je vragen ook zijn, Stichting OOK biedt de hulp waar jij behoefte aan hebt. Voor, tijdens en na de behandeling. Dat noemen wij optimale ondersteuning. Wil je weten welke hulp wij jou het beste kunnen bieden? Beantwoord dan onderstaande vragen en we geven je direct een advies.

Breng je persoonlijke situatie in kaart

Wat betekent het om te leven met kanker? Stichting OOK biedt informatie en geeft je advies en ondersteuning op maat. Ook als je niet degene met kanker bent maar een naaste. Klik op een van de tien levensdomeinen voor meer informatie over dit onderwerp. Je kunt per levensdomein je persoonlijke situatie in kaart brengen, printen en eventueel bewaren. Handig als je bijvoorbeeld een gesprek hebt met een ondersteuningsconsulent.

Wij staan voor je klaar!

Mogen we je voorstellen aan onze ondersteuningsconsulenten Jannet, Susan, Jolanda en Suzanne. Deze professionals begeleiden en informeren je over allerlei onderwerpen rond kanker. Ze luisteren, geven advies en begeleiding. En ze wijzen je, indien nodig, door naar andere ondersteunende zorgverleners die je kunnen helpen. Met de ondersteuningsconsulent kun je alles bespreken wat te maken heeft met de gevolgen van de ziekte en de behandeling voor jouw dagelijks leven en functioneren. Wil je weten wat een ondersteuningsconsulent precies voor jou kan betekenen?

Wij staan voor je klaar!

Mogen we je voorstellen aan onze ondersteuningsconsulenten Jannet, Jolanda en Suzanne. Deze professionals begeleiden en informeren je over allerlei onderwerpen rond kanker.

Ondersteuningsconsulenten in PATIO - Erasmus MC - Stichting Optimale Ondersteuning bij kanker

Wij staan voor je klaar

Mogen we je voorstellen aan onze ondersteuningsconsulenten Jannet, Jolanda en Suzanne. Deze professionals begeleiden en informeren je over allerlei zaken rond kanker. Ze luisteren, geven advies en begeleiding. En ze wijzen je, indien nodig, door naar andere instanties die je kunnen helpen.

Met de ondersteuningsconsulent kun je alles bespreken wat te maken heeft met de gevolgen van de ziekte en de behandeling voor jouw dagelijks leven en functioneren. Wil je weten wat een ondersteuningsconsulent precies voor jou kan betekenen? Klik hier.

De-ondersteuningsconsulenten-Stichting-Optimale-Ondersteuning-bij-kanker-PATIO-Erasmus-MC

“Jullie hebben mij weer zoveel zelfvertrouwen teruggegeven.
Toppers!”

“Wat een warme ontvangst.
Dat schept rust en vertrouwen!”

“Voor iedereen die met deze ziekte te maken heeft: hier kun je jezelf zijn.
Er is altijd een luisterend oor.”

“Een enorme steun.
Ik ben er erg mee geholpen.”

“Ik heb er heel veel aan gehad!
Vergeten doe ik jullie nooit meer.”

“Ik wou dat Stichting OOK er
twintig jaar geleden ook was geweest.”

Ondersteuning nodig?
Maak een account aan!

Mijn OOK is een beveiligde online omgeving voor optimale ondersteuning bij kanker. De omgeving is ontwikkeld binnen Karify. Bij je eerste bezoek maak je een persoonlijk account aan. Na het inloggen krijg je informatie en advies op maat over wat voor jou belangrijk is om te leven met kanker. Je kunt bijvoorbeeld in gesprek gaan met een ondersteuningsconsulent (via een berichtje of door te videobellen). Of een online module doorlopen, over verschillende onderwerpen. Bijvoorbeeld ‘Opnieuw in balans’, ‘Minder piekeren’ of ‘Rouw’. Gebruik Mijn OOK waar en wanneer het jou uitkomt. Thuis, achter de computer of via de app op je tablet of telefoon. Het is jouw eigen persoonlijke omgeving waar je hulp en informatie vindt, over allerlei onderwerpen rond de ziekte kanker.

Beveiligde omgeving Mijn Optimale Ondersteuning bij Kanker