In gesprek met de oncologie patient

Module 4

Je krijgt verdieping omtrent coping, verlies en verwerking. Het herkennen van deze emoties vergt kennis en techniek in deze complexe gespreksvoering. In verschillende oefeningen ga je direct aan de slag met de geleerde theorie.

09:00 uur – 16:00 uur

Bekijk hier de actuele startmomenten

Bekijk hier de actuele locatie

Vier accreditatiepunten V&VN Oncologie

Koffie, thee, lunch & studiemateriaal

Investering: Vraag naar de mogelijkheden

In gesprek met de oncologie patient

Module 4

09:00 uur – 16:00 uur

Bekijk hier de actuele startmomenten

Bekijk hier de actuele locatie

Vier accreditatiepunten V&VN Oncologie

Koffie, thee, lunch & studiemateriaal

Investering: Vraag naar de mogelijkheden

Het is van belang om als ondersteuningsconsulent in staat te zijn de ander op zijn gemak te stellen en een goed beeld te kunnen krijgen van de ondersteuningsbehoeftes van iedere individuele patiënt en naaste. De gespreksvaardigheden en gesprekstechnieken die je leert in deze module stellen jou als professional in staat om een effectief begeleidingsgesprek te kunnen voeren, gericht op de specifieke situatie van de patiënt of naaste. Na deze module ben je in staat effectiever het gesprek te structureren, aandachtiger te luisteren, aan te sluiten bij de ander en adviezen te geven die nog beter aansluiten.

beeldbellen life-fullness

> Bekijk ook Module 5
Online begeleiding bij kanker

Middels online begeleiding ondersteun je patiënten en naasten in de eigen vertrouwde omgeving, tijdens én na de behandeling. Je krijgt praktische tips, leert online communicatie vaardigheden en oefent met o.a. videobellen.

Bekijk ook de overige modules:

Introductie-training-Stichting-Optimale-Ondersteuning-bij-Kanker

Module 1
Rol en werkwijze ondersteuningsconsulent

Maak kennis met alle facetten van de rol van ondersteuningsconsulent en leer welke kennis, tools en vaardigheden je nodig hebt om hier invulling aan te geven.

Module 2
DISC

De DISC methode geeft jou inzicht in je eigen gedragsstijl als zorgverlener en in die van anderen. Leer om de gedragsvoorkeur van je patiënt in te schatten en je eigen communicatiestijl hierop aan te passen.

Eigen-regie-Stichting-Optimale-Ondersteuning-bij-Kanker

Module 3
Begeleiden bij eigen regie

Als zorgprofessional heb je vaak geleerd om actief de zorg voor de ander op je te nemen. Leer hoe je vorm geeft aan zelfmanagementondersteuning bij de patiënt, om de stap te zetten van ‘zorgen naar’ naar ‘begeleiden van’.

Duur: 6 uur

Module 6
Samenwerkingspartner in het netwerk van zorg en ondersteuning

Als ondersteuningsconsulent fungeer je als spil in het netwerk van zorg en ondersteuning. Leer om patiënten advies op maat te geven en betrouwbaar te verwijzen op alle levensdomeinen.