Samenwerken aan oncologische nazorg

Steeds meer mensen krijgen te maken met kanker. De groep met de diagnose neemt dan ook iedereen jaar toe. In het ziekenhuis is er vaak oog voor de behandeling en minder tijd voor de psychosociale zorg, of niet-medische zorg. Zorg die wel heel belangrijk is voor mensen met kanker en hun naasten.

Om het aanbod van niet-medische zorg te vergroten, gaat Stichting Optimale Ondersteuning bij Kanker samenwerken met Allerzorg Care for Cancer. Dit betekent dat online consulten via Allerzorg Care for Cancer ook uitgevoerd kunnen worden door Stichting OOK en andersom.

Tijdens deze online consulten gaan onze consulenten in gesprek met mensen met kanker of hun naasten. In deze gesprekken wordt gekeken naar de behoefte van de persoon met kanker, bijvoorbeeld bij relatie, werk of veranderingen aan het lichaam na een operatie. Alle consulten worden uitgevoerd door ervaren oncologieverpleegkundigen.

MijnOOK-mockup-homepage

Samenwerken aan oncologische nazorg

Interesse in ondersteuning bij kanker?

Als jij of een naaste te maken krijgt met kanker, dan komt er veel op je af. Het is dan fijn om een luisterend oor te hebben. De oncologieverpleegkundigen van Optimale Ondersteuning bij Kanker staan voor je klaar in Mijn OOK. Lees meer over wat Mijn OOK voor jou kan betekenen.