De diagnose kanker – en nu?

kanker; diagnoseJe hebt net gehoord dat jij of iemand waarvan je houdt, kanker heeft. Wat betekent dat precies? De gevolgen van kanker raken verschillende onderdelen van je leven zoals je lichaam en hoe je in je vel zit, je werk, en je omgeving. Stichting OOK biedt professionele hulpverlening en ondersteuning hierbij. Maak vrijblijvend een afspraak met onze Wegwijzer en krijg persoonlijk advies over welke ondersteunde zorg bij jou past.

De Wegwijzer

De Wegwijzer is een maatschappelijk werker die luistert naar je verhaal en met je mee denkt bij vragen. Geheel vrijblijvend en kosteloos kun je bij haar terecht voor advies over welke ondersteuning je kunt krijgen voor jezelf en/of je naasten. Loop binnen in het OOK Centrum in Rotterdam voor een gesprek met onze Wegwijzer of maak een afspraak. Klik hier voor informatie over wat de Wegwijzer voor jou kan doen.

Over de ziekte

Heb je vragen over de vorm van kanker die je hebt, over de beste behandeling voor jou of wil je in contact komen met mensen met dezelfde problemen? Hieronder enkele websites die helpen om een antwoorden te krijgen op je vragen.

Als kanker ongeneeslijk is

Wat als genezen onmogelijk is? Misschien voelt het, als kanker ongeneeslijk is, alsof alles nu voorbij is, dat er niets meer te doen is. Of wil je alles uit het leven halen dat je nog hebt of je zo goed mogelijk op het sterven voorbereiden?

Deze websites geven je meer informatie: