Het team van OOK is bereikbaar op
010 292 36 00 of via de chat!

Vragen over hoe jij ondersteuning bij kanker kunt krijgen?
Het team van OOK staat voor je klaar!

Hoe kunnen we je helpen?

Heb je vragen over de online omgeving van OOK? Of wil je in contact komen met een ondersteuningsconsulent? Stel je vraag aan ons Service Team via telefoon, chat of het contactformulier. We zijn op maandag t/m donderdag bereikbaar tussen 09.00 – 16.00 uur.

Lees ook de veelgestelde vragen.

Kantoor Stichting OOK en OOK Diensten BV
Ligusterbaan 1
2908 LW Capelle a/d IJssel

Telefoon: 010 292 36 00
E-mail: info@stichting-ook.nl

Stichting Optimale Ondersteuning bij Kanker (OOK)
Kamer van Koophandel: 50684124
RSIN: 822878197
Voor donaties – IBAN: NL08 ABNA 0845 8442 96

Lees meer over onze stichting

OOK Diensten B.V.
Kamer van Koophandel: 72898755
Btw-id: NL859279078B01

Algemene Voorwaarden
Privacybeleid & Disclaimer

algemeen-nut-beogende-instelling-Stichting Optimale Ondersteuning bij kanker

Contactformulier

Routebeschrijving

Auto
Vanaf de snelweg is het OOK Centrum Rotterdam het eenvoudigst te bereiken via de Ring Rotterdam, A15 afslag IJsselmonde (afslag 20).

  • Ga na 400 meter linksaf de IJsselmondse Randweg op richting IJsselmonde.
  • Neem na 400 meter de 2e afslag op de rotonde.
  • Hou na 0.6 km rechts aan op de IJsselmondse Randweg.
  • Ga na 0.6 km linksaf de Stolwijkstraat in.
  • Volg de borden naar de parkeerplaats.
  • Vanaf de parkeerplaats kun je de borden naar de Zorgboulevard volgen.

Openbaar vervoer

  • Trein: NS Station Lombardijen
  • Tram: 2 en 20, halte Station Lombardijen
  • Bus: 70/76/90/91/92/143/144/145/163/183/190, halte Station Lombardijen

Wanneer je navigatie in de auto gebruikt, voer dan het volgende adres in om bij de parkeergarage te komen: Stolwijkstraat (geen nummer), 3079 DZ te Rotterdam.

Veelgestelde vragen

Online omgeving van OOK

De online omgeving van OOK is een veilige omgeving voor ondersteuning bij het omgaan met de gevolgen van de ziekte kanker. Na het inloggen krijg je informatie en advies op maat over wat voor jou belangrijk is om te leven met kanker. Misschien heb je zorgen of vragen over onderwerpen als vermoeidheid, gevolgen van de behandeling, spanning in de relatie of omgang met emoties. Hierover kun je in gesprek gaan met de ondersteuningsconsulent via een bericht of door te videobellen. Als oncologieprofessional helpt zij jou graag op weg! Of je gaat zelf aan de slag met opdrachten.

We zijn momenteel achter de schermen bezig met het vernieuwen van de online omgeving ‘Mijn OOK’ naar ‘Life-Fullness’ in samenwerking met Games for Health. Meer informatie volgt zo snel mogelijk.

Gebruik de online omgeving van OOK thuis achter de computer of via je tablet of telefoon. Waar en wanneer het jou uitkomt.

  1. Klik hier om je eerst aan te melden voor een vrijblijvend 10 minuten gesprek met de ondersteuningsconsulent
  2. Na het gesprek zal een medewerker van het Service Team je een aanmeldlink sturen voor verdere persoonlijke gegevens.
  3. Je ontvangt een bevestiging van je aanmelding in je mail en verdere instructies voor jouw account.
  4. Je wordt gekoppeld aan een ondersteuningsconsulent. De ondersteuningsconsulent begeleidt jou met al je vragen en legt jou de mogelijkheden van de online omgeving uit.

We zijn momenteel achter de schermen bezig met het vernieuwen van de online omgeving ‘Mijn OOK’ naar ‘Life-Fullness’ in samenwerking met Games for Health. Meer informatie volgt zo snel mogelijk.

De online omgeving van OOK is ontwikkeld binnen Karify, zodat je verzekerd bent van goede privacy- en veiligheidsvoorwaarden. Mijn OOK heeft binnen Karify een zogeheten eigen Healthspace.

Mocht je al een Karify account hebben, omdat een zorgverlener die jij kent ook Karify gebruikt (bijv. je fysiotherapeut of arts), dan kun je de Mijn OOK Healthspace toevoegen aan je bestaande Karify account. Dit kan alleen, nadat Stichting OOK jou een uitnodiging heeft verstuurd voor de Healthspace Mijn OOK.

We zijn momenteel achter de schermen bezig met het vernieuwen van de online omgeving ‘Mijn OOK’ naar ‘Life-Fullness’ in samenwerking met Games for Health. Meer informatie volgt zo snel mogelijk.

Je hebt zelf de controle over jouw dossier en gegevens in Karify. Bij Karify ben jij de eigenaar van je dossier en bepaal je dus ook wie welke gegevens mag inzien. Karify zit zo in elkaar dat je account los staat van dat van je professional(s). Je kunt je aanmelden (lid worden) bij de behandelomgeving (Healthspace) van je professional om bij hen een traject te volgen. Stopt je traject? Dan stopt jouw connectie met die professional en blijft je persoonlijke account in jouw handen. Lees hier ook meer over op de website van Karify.

Je kunt alleen gebruik maken van de online omgeving van OOK wanneer je een koppeling met de ondersteuningsconsulent accepteert.

Wij zijn een stichting en financieren een groot deel van de kosten van onze (online) dienstverlening. Het aanbieden van begeleiding via de online omgeving kost ons geld. We zijn dan ook afhankelijk van subsidies, fondsen en giften.

Voorbeelden van wat wij doen zijn: het aandacht vragen voor het belang van goede ondersteuning, de online omgeving voor begeleiding mogelijk maken en daadwerkelijke, persoonlijke ondersteuning van mensen met kanker.

Heb je begeleiding van OOK en wil je dit beëindigen of loopt je toegang tot de omgeving automatisch af? Wij vragen je vriendelijk om het evaluatieformulier in te vullen. Op die manier kunnen we onze dienstverlening blijven verbeteren.

Eén consult met een ondersteuningsconsulent kost 90 euro per consult. Eén consult duurt 60 minuten.

Voor de begeleiding van de ondersteuningsconsulenten in de online omgeving is er vanaf 2023 vergoeding vanuit de aanvullende zorgverzekering ‘Ontzorg Plus’ van ONVZ. Informeer hierover bij de ZorgConsulenten van ONVZ en krijg een jaar toegang vergoed.

Met andere zorgverzekeraars hebben wij (nog) geen afspraken. Neem contact op met je zorgverzekeraar voor de vergoedingsmogelijkheden. Ook kun je navragen bij je werkgever of de gemeente in hoeverre je vergoeding kan krijgen. De ondersteuningsconsulent neemt graag samen met jou de mogelijkheden door in een vrijblijvend 10 minuten gesprek.

Ondersteuningsconsulenten

Een ondersteuningsconsulent is één vast aanspreekpunt voor de oncologische patiënt en/of naaste voor begeleiding en ondersteuning tijdens zijn/haar ziekte. Ondersteuningsconsulenten begeleiden en informeren zowel patiënten als naasten over alle ‘niet-medische’ onderwerpen rond de ziekte kanker. Ze zijn opgeleid als oncologieverpleegkundige of hebben vergelijkbare kennis en ervaring in de oncologie. Zij kunnen de patiënt vroegtijdig informatie en zelfmanagementtools aanreiken en indien nodig doorverwijzen naar (regionale) nazorg.

Ondersteuningsconsulenten werken in ziekenhuizen, bij huisartsen, in de eerste lijn en in de thuiszorg. Het zijn zorgverleners gespecialiseerd in kanker, zoals oncologieverpleegkundigen. Stichting OOK zet ondersteuningsconsulenten in voor mensen met kanker en hun naasten in heel Nederland via de online omgeving.

Neem contact op met ons Service Team voor meer informatie via 010 292 36 00 of raadpleeg de Verwijsgidskanker voor een ondersteuningsconsulent bij je in de buurt.

Let op! Ondersteuningsconsulenten in het ziekenhuis zijn beschikbaar voor patiënten van het betreffende ziekenhuis. In de online omgeving van OOK staan ondersteuningsconsulenten klaar voor alle mensen met kanker en hun naasten in Nederland.

Zorgverleners

Ieder mens met kanker of naaste van iemand met kanker kan worden doorverwezen naar OOK.

De online omgeving van OOK is bedoeld voor vragen over het leven met en na kanker. Bijvoorbeeld: Hoe ga ik om met de diagnose? Hoe vertel ik het mijn kinderen? Wat kan ik van mijn werkgever verwachten? Maar ook een luisterend oor als de patiënt of naasten even hun verhaal kwijt wil.

Onze hulp strekt zich uit over 10 onderwerpen:

Voeding & Spijsvertering | Veranderingen in/aan het lichaam | Gedachten & Emoties | Zingeving | Relaties & Omgeving | Kinderen | Actief leven | Voorzieningen & Regelgeving | Energie & Bewegen | Een goed afscheid

Als zorgverlener kun je iemand verwijzen naar de ondersteuningsconsulent in de online omgeving.

Over OOK

OOK is er voor alle mensen met kanker, maar ook voor de naasten.

Optimale Ondersteuning bij Kanker is voor iedereen in Nederland beschikbaar via de online omgeving. Lees hier voor meer informatie over de online omgeving.

In een aantal ziekenhuizen in Nederland zijn er ook ondersteuningsconsulenten werkzaam. Wil je weten waar precies? Neem contact op met het Service Team via 010 292 36 00. Zij helpen je graag verder.

Stichting OOK vindt dat persoonsgegevens van de bezoekers van haar website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid moeten worden behandeld. Bij de verwerking van de persoonsgegevens handelt Stichting OOK overeenkomstig de Wet Bescherming Persoonsgegevens. De door jouw verstrekte gegevens verwerkt Stichting OOK alleen om je vraag correct te beantwoorden of de gevraagde dienst op juiste wijze te kunnen leveren. In die gevallen worden je gegevens uitsluitend verwerkt om je identiteit als (aan)vrager vast te stellen. Je gegevens worden niet aan derden verstrekt. Lees hier meer over privacy.

Stichting OOK doet haar uiterste best om iedereen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch is het mogelijk dat er zaken verkeerd gaan of niet lopen zoals afgesproken. Als dit het geval is, vernemen we dat graag. Van fouten kun je als organisatie immers leren.

Soms is een goed gesprek voldoende om onvrede weg te nemen. Als dit niet afdoende is, hebben we een klachtenprocedure, zodat je de kans hebt de klacht breder in de organisatie kenbaar te maken.

1. Bespreek de klacht met de direct betrokkene(n)
Probeer met argumenten de klacht te bespreken met diegene die bij de klacht betrokken is. Wellicht komen we er samen op een goede manier uit.

2. Stuur de klacht per e-mail
Als dit niet lukt, dan kun je je klacht via het contactformulier onderwerp Klacht versturen.

Stichting OOK beantwoordt de klacht zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 werkdagen. Lukt dit niet, dan informeren we je hierover.

Stichting OOK is een onafhankelijke organisatie met een eenmalige financiering uit de Roparun. Daarnaast ontvangen wij inkomsten uit subsidies, donaties, fondsenwerving en zoeken wij samenwerkingen met zorgverzekeraars en werkgevers.

Stichting OOK kan zeker je steun gebruiken. Je kan een donatie overmaken op rekeningnummer IBAN: NL08 ABNA 0845 8442 96 o.v.v donatie of via iDeal op de website.

Lees hier meer over donaties en fondswerving van Stichting OOK. Hartelijk dank voor je donatie!

Raadplaag het recente nieuws voor actuele vacatures. Voor open sollicitaties kun je contact opnemen via het contactformulier onderwerp Personeel & Organisaties.

Wij zijn een kleine organisatie, beperkt in stageplaatsen, maar informeren kan altijd via het contactformulier onderwerp Personeel & Organisatie.

Heb je vragen over de online omgeving van OOK? Of wil je in contact komen met een ondersteuningsconsulent? Stel je vraag aan ons Service Team via telefoon, chat of het contactformulier. We zijn bereikbaar op 010 292 36 00 tijdens werkdagen tussen 09.00 – 17.00 uur (met uitzondering op feestdagen). Chatten kan tijdens werkdagen tussen 09.00 – 17.00 uur. Via het contactformulier krijgt binnen twee werkdagen een reactie op je bericht.

Winkel

Wij zijn een webwinkel gestart, omdat er behoefte is aan een overzichtelijk aanbod van verzorgings- en ondersteuningsproducten voor mensen met kanker. In de webwinkel bieden wij artikelen aan die kunnen bijdragen aan een betere kwaliteit van leven van mensen met kanker en hun naasten. Wij hebben een selectie gemaakt uit het aanbod van diverse leveranciers. Doel is om het aanbod van ondersteuning zo breed en gemakkelijk mogelijk beschikbaar te stellen aan iedereen die wordt geconfronteerd met kanker.

In onze webwinkel gaan we voor kwaliteit. En voor artikelen die raakvlak hebben met kanker. We hebben geen grote opslagruimte waar we onze artikelen bewaren. We werken samen met geselecteerde partners die de levering van uw bestelde product verzorgen. Dat betekent dat we, meestal, niet de volgende dag al bezorgen. En dat betekent ook dat we wellicht niet altijd de allergoedkoopste aanbieding hebben. Maar bij ons bent u wel gegarandeerd van betrouwbaar aanbod waar u met een gerust hart gebruik van kunt maken.

Het aanbod van de webwinkel van OOK is gericht op verzorgings- en ondersteuningsproducten voor mensen met kanker en hun naasten. Het aanbod komt in geen geval in plaats van reguliere zorg, maar heeft een toegevoegde waarde, waarbij de nadruk ligt op verbetering van de kwaliteit van leven.

Een groot deel van de producten die via de webwinkel van OOK worden aangeboden is afkomstig van partners waar een samenwerkingsovereenkomst mee is afgesloten. De producten voldoen minimaal aan de volgende criteria:

·       Er wordt een bijdrage geleverd aan het welzijn van mensen met kanker en/of hun naasten;

·       Er wordt NOOIT beweerd dat het product bijdraagt aan genezing van kanker;

·       GEEN van de aangeboden producten komt in de plaats van reguliere medische zorg;

·       Zelfzorg- en voedingsmiddelen die worden aangeboden zijn gericht op ondersteuning en verbetering van kwaliteit van leven en veilig te gebruiken;

·       Zelfhulpmethoden die worden aangeboden zijn veilig toe te passen;

·       De informatie over aangeboden producten is betrouwbaar;

We toetsen alle producten die we aanbieden aan de hand van de zorgvuldigheidseisen van het Consortium Integrale Zorg en Gezondheid (CIZG), waarbij uitsluitend producten die vallen binnen de bovenste kwadranten (VEILIG) kunnen worden opgenomen in de webwinkel van OOK.

De webwinkel wordt geëxploiteerd vanuit OOK Diensten BV, een 100% dochter van Stichting OOK. Inkomsten die ontstaan met het exploiteren van de webwinkel komen ten goede aan Stichting OOK en worden gebruikt om de missie van Stichting OOK te bereiken. De webwinkel vormt een extra bron van inkomsten voor Stichting OOK, naast subsidies, fondsen en giften. Voorbeelden van wat wij doen zijn: het aandacht vragen voor het belang van goede ondersteuning van mensen met kanker. Of, het online platform “Mijn OOK” mogelijk maken en concreet ondersteunen van mensen met kanker.

We werken met verschillende leveranciers in onze winkel. De duur van de levering kan dus verschillen.

Zo eenvoudig is een retourzending:

  1. Meld je retour aan via het onderstaand retourformulier. Na de verwerking ontvang je een bevestiging in je mail.
  2. Leg het artikel in het pakket waarin het geleverd werd. Sluit het pakket goed af en vermeld het retouradres zichtbaar op het pakket:
    OOK Diensten BV
    t.a.v. Retour webwinkel
    Ligusterbaan 1
    2908 LW Capelle a/d IJssel
  3. Geef het pakket af bij een zelfgekozen verzendbedrijf. Let op! Retourkosten zijn voor eigen rekening.
  4. De terugbetaling ontvang je zodra de retourzending ons heeft bereikt. De complete retourafhandeling kan tot 14 dagen duren. Bedankt voor je geduld.

Mocht je hulp nodig hebben, neem dan telefonisch contact op met het Service Team op 010 292 36 00 of per email via webwinkel@stichting-ook.nl

Bovenkant formulier

De verzendkosten voor Nederland bedragen €4,50 per bestelling met een Track & Trace van PostNL. Let op! Retourkosten zijn voor eigen rekening.